You are here: Početna » Zdravlje » Egzistencija » Ugljenohidrati u ishrani povećavaju rizik za rak
petak, 18 maj 2012

Ugljenohidrati u ishrani povećavaju rizik za rak

Istraživanje naučnika s Harvarda sprovedeno u Meksiku pokazuje da ishrana bogata ugljenohidratima udvostručuje rizik za pojavu raka dojke.
Dosadašnja istraživanja su pokazivala da visok procenat masnoća u ishrani povećava rizik obolevanja od raka dojke.

U istraživanju u kojem je učestvovalo 1866 žena su s američkim kolegama sarađivali i naučnici s Instituto de Salud Pública u Cuernavaci.

Utvrđeno je da žene kod kojih najmanje 57% unosa kalorija otpada na ugljenohidrate imaju 2,2 puta veće izglede da će oboleti od raka dojke nego što ih imaju žene s uravnoteženom ishranom.

Naučnici pretpostavljaju da uzrok povezanosti između unosa ugljenohidrata i rizika za rak dojke leži u povišenom nivou insulina koji može uticati na početak procesa deobe stanica.

Insulin može pridoneti i povišenju razine hormona estrogena u krvi koji je poznat faktor rizika za rak dojke kod žena koje još nisu ušle u menopauzu.

Povezanost između unosa ugljenohidrata i rizika za rak dojke je bila prisutna i nakon što su istraživači uzeli u obzir i druge faktore rizika poput indeksa telesne težine, socioekonomskog statusa, vremena prvog porođaja, broja djece te slučajeva raka dojke u porodici.
Komentari
Dodaj Novi
Dodaj komentar
Ime:
Email:
 
Naslov:
UBBCode:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
Morate navesti anti-spam kod koji stoji na slici.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."